Jag kommer att dö olevd.


 

"Most of us spend our lives as if we had another on the bank" 
/Ben Irwin


När jag hörde detta första gången tänkte jag "SHIT, det är ju sant!!"
och genast började jag lista upp massa saker i mitt huvudet  som jag var tvungen att hinna med.
Det blev en jätteLÅÅÅNG lista.
Jag insåg att jag hade massa saker ogjorda som jag verkligen ville göra i mitt liv.
Och ju mer jag tänkte på detta desto fler saker kom jag på vilket ledde till en ännu längre lista med ska-göra-saker.

Oc h nu sitter du säkert och tänker "JA,JA... kan vi inte få se den där listan nån gång då..."
Eller, så tänker du på något annat.

I vilket fall som helst, kommer listan inte puliceras, för jag har ännu inte uppfunnit någon brain scan.
Äsch, stryk den där  meningen. (Den med.)

Men ganska snart insåg jag att "Hmm, jag kommer inte hinna med allt på listan med ska-göra-saker"


KATASTROF!!!!!
Jag kommer dö utan att ha levt mitt liv fullt ut!!!
Jag kommer att dö olevd.

"Men vänta nu..." tänker du "Det där är inte sant."
"Man kan ju inte dö om man inte levt!"

Förmodligen tänkte du inte så utan något annat, typ:
"Oh, Vad gott det skulle va med pizza nu..."
Eller "Oh, vad gott det var med pizza förut!"

I alla fall, Du hade rätt.
Man kan inte dö olevd, men man kan dö utan att ha levt sitt liv fullt ut.


Och vid det här stadiet insåg jag att det handlar inte om att göra så många saker som möjligt,
utan om hur värdefulla sakerna jag gör är.

Är det t.ex. värt att träna fotboll 3 gånger i veckan om man hatar fotboll bara för att göra Pappa glad?
Eller lite allvarligare, Jobba hela sitt liv på banken, fast man egentligen ville bli snickare? 


Svaret är NEJ.
Därför insåg jag att det ända som är värt att lägga sin tid på är det allra viktigaste.
Och ganska snart efter att ha kommit till ett sånt här vägskäl så inser man att:

Det är dags att sluta med den idiotiska sporten då man springer runt 22 män och jagar efter en boll.

Eller, att det är dags att flytta fokus från det ytliga till djupet.
Att det är viktigare att man mår bra än att man kör en splitter ny BMW.
Eller som min körledare sa: Det viktigaste är att man ler.

Eller sa hon så?

Nej, hon sa något mycket bättre än så.
Hellre det äkta, än det perfekta.
Det är nyckeln till sann frid.




"Himmelriket är som en köpman som söker efter efter vackra pärlor.
Och när han funnit en mycket dyrbar pärla,
går han och säljer allt vad han äger och köper den."
Matt 13:45-46

"Inte heller ska man kunna säga: Se, här är det, eller:
Där är det. Ty se, Guds rike är inom er"
Luk 17:21
   



.


Kommentarer
Postat av: Robin

Du är ju BÄST!

2008-11-11 @ 18:51:27
URL: http://mrplupp.blogg.se/
Postat av: Eric the man

Johan du e stört grymm! förtsät med o skriva!!!

2008-12-22 @ 12:47:49
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 06:58:10
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0