I believe the children are our are future.




Antalet flyktingar i världen ökar. Enligt FN:s flyktingkommissariat, UNHCR, finns det omkring 20 miljoner människor på flykt från sina egna länder. Lika många är internflyktingar, det vill säga på flykt i sitt eget land. Av flyktingarna är hälften barn.


Varje år tvingas över 100 000 barn utstå mobbning och annan kränkande behandling. Betydligt många fler deltar i mobbningen. En genomgång av de anmälningar om kränkande behandling som kommit till Skolverket visar att anmälningarna blir fler för varje år.

Idag beräknas över hundra miljoner flickor och kvinnor världen över vara könsstympade. Upp till två miljoner flickor stympas varje år, sextusen varje dag.  Flickorna kan vara alltifrån några dagar gamla spädbarn till ungdomar i de övre tonåren.



"Ve mig, om jag är skyldig!
Om jag är oskyldig, kan jag ändå
   inte lyfta mitt huvud,
ty jag fylls av skam
   och skådar min ofärd."
Job 10:15





källa: www.rb.se



.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0